Проводьте карантин з користю!😷 Це чудова можливість закріпити свої знання з термінології класичного танцю, перечитуємо та запам'ятовуємо основні терміни!😉



 ADAGIO (адажіо, іт. — повільно, спокійно) — 1) музичний термін, що визначає повільний темп виконання; 2) основна частина складних класичних танцювальних форм (pas de deux, grand pas, pas d'action та ін.), що виконується в повільному темпі; 3) частина уроку класичного танцю, що гармонійно пов'язує в одне ціле різні форми рухів та має за мету виховання танцювального кроку, стійкості, сили, координації та танцювальності. 
 A LA SECONDE (а ля секонд, фр. — у II позицію) — поза класичного танцю, в якій нога відведена вбік: пальцями на підлозі, у повітрі на 45o, чи 90o та вище.
 ALLEGRO (аллегро, іт. — веселий, радісний) — 1) музичний термін, що визначає швидкий, жвавий темп виконання; 2) частина уроку класичного танцю, що складається з комбінацій стрибків та виявляється кульмінацією уроку.
 ALLONGE (аллонже, фр. — подовжений, витягнутий) — 1) подовжене,витягнуте, не напружене положення рук, де всі їх частини від плеча до кінцівок пальців утворюють одну лінію. 2) прийом класичного танцю, заснований на випрямленні закруглених позицій рук, при якому лікті розпрямляються, кисті повертаються назовні.
 APLOMB (апломб, фр. — рівновага, самовпевненість) — стійкість,вміння рухатись впевнено, не втрачаючи рівноваги, що виявляється головною вимогою виконання рухів класичного танцю.
 ARABESQUE (арабеск, фр. букв. — арабський) — одна з основних позкласичного танцю, що виконується на одній нозі, а інша витягнута вперед чи назад і руки в положенні allongee. Прийняті 4 види arabesque в залежності від розташування рук і ніг. Опорна нога може знаходитись на всій стопі, на півпальцях чи пальцях або на demi-plie чи у стрибку.
 ARRONDI (аронді, фр. — закруглений) — визначення округлого положення рук (від плеча до кінцівок пальців) на відміну від положення allonge.По принципу arrondi визначені основні позиції рук: підготовче положення,І, ІІ та ІІІ позиції.
 ATTITUDE (атітюд, фр. — поза, положення) — одна з основних поз класичного танцю, що виконується на одній нозі, а інша піднята назад або вперед у зігнутому в колінному суглобі положенні. Головні види: attitude effacee, attitude croisee. Опорна нога може знаходитись на всій стопі, напівпальцях чи пальцях або на demi-plie чи у стрибку.
 BALANCE (балансе, фр., від balancer — гойдатися, похитуватися, коливатися) — прийом ускладнення руху: grand battement jete balance — виконання кидка ноги вперед та назад через passe par terre, battement developpe balance — швидке, коротке коливання (вниз-угору) витягнутої ноги на висоті або її відведення на 1/8 кола та повертання в попереднє положення.
 BALANSOIR (балянсуа, фр., від balance — гойдалка) — прийом ускладнення руху: battement tendu jete balansoir — виконання руху з напрямку вперед в напрямок назад і навпаки через І позицію без зупинки.
 Балет (від лат. ballo — танцюю) — вид музично-театрального мистецтва, зміст якого виражається у хореографічних образах.
 BALLON (балон, фр., букв. — повітряна кулька, м'яч) — складова частина елевації, а саме, здатність танцівника затримувати певну позу у повітрі як найдовше під час стрибку.
 BALLOTTE (баллоте, фр., від ballotter — хитатися, гойдатися) — прийом ускладнення руху: battement developpe ballotte — виконання battement developpe (вперед чи назад) з закінчення у demi-plie та відхиленням корпусу від працюючої ноги.
 BATTEMENTS (батман, фр. — розмах, биття) — група основних тренувальних рухів класичного танцю, що пов'язана з відведення та підведення працюючої ноги. Розрізняють три підгрупи — battement tendu (рухи починаються та закінчуються проходячи по підлозі), battement sur le cou-de-pied(в рухах використані положення на гомілці) та battement developpe (рухи,що розгортаються). Виконання battements сприяє відпрацюванню певних вмінь та навичок.
 BATTEMENT DEVELOPPE (девльопе, фр., букв. — розвинений, розгорнутий) — рух групи battements, в якому працююча нога з V позиції, ковзаючи пальцями по опорній нозі, підіймається у виворотному положенні доколіна, відкривається вперед, вбік чи назад на висоту 90 і вище, а потім,після фіксації максимальної висоти повертається у вихідне положення.Сприяє розвитку танцювального кроку. Існують developpe passe, developpe ballotte, developpe tombe petit developpe.
  BATTEMENT FONDU (фондю, фр., від fondre — танути) — рух групи battements, в якому опорна нога здійснює demi-plie в той час як працююча підводиться на sur le cou-de-pied, а потім обидві ноги одночасно витягуються. Відпрацьовує м'якість та еластичність рушення, розвиває силу м'язів.
  BATTEMENT FRAPPE (фрапе, фр., від frapper — ударяти) — рух групи battements, в якому працююча нога з витягнутого положення згинається у коліні та з ударом по опорній підводиться на sur le cou-de-pied, а потім різко розпрямляється в необхідному напрямку. Відпрацьовує точність, чіткість та швидкість рушення.
  BATTEMENT RETIRE (ретіре, фр., від retirer — забирати, тягнути) —1) рух стопи працюючої ноги попереду чи позаду опорної ноги: petit retire —з V позиції до середини гомілки і знов в V позицію, grand retire — з V позиції до коліна і знов в V позицію; 2) положення носка працюючої ноги попереду чи позаду коліна опорної.
 BATTEMENT SOUTENU (сутеню, фр., від soutenir — витриманий,неослабний) — рух групи battements, в якому працююча нога з V позиції ковзаючим рухом підіймається по опорній попереду чи позаду до sur le coude pied чи retire і відкривається відповідно носком в підлогу, на 45o або 90o,а опорна в той же час здійснює demi plie, і потім робоча повертається у V позицію. Відпрацьовує м'якість, еластичність рухів.
  BATTEMENT TENDU (тендю, фр. — тянути, натягувати) — рух групи battements, в якому відведення ноги здійснюється без відриву носка від підлоги в напрямках вперед, вбік чи назад. Формує правильне положення стопи. Найпростіший — battement tendu simple.
  BATTEMENT TENDU JETE (жете, фр., від jeter — кидати) — рух групи battements, в якому відведення ноги здійснюється кидком на висоту 25o в напрямках вперед, вбік чи назад. Відпрацьовує навичку швидко натягувати стопу.
 BATTUS (батю, фр., от battre — бити) — 1) принцип ускладнення стрибка заноскою, тобто одним або кількома ударами ніг: pas echappe battu,pas assemble battu, pas jete battu; 2) battements battus — череда швидких коротких ударів кінцівками пальців працюючої ноги по п'ятці опорної попереду або п'яткою працюючої ноги по гомілці опорної позаду.
 BRISE (брізе, фр. — ламаний, розбитий) — стрибок з заноскою, під час якого нога з V позиції позаду (попереду) виноситься вперед (назад), що надає напрямок руху стрибка, потім ударяється у повітрі об опорну ногу та повертається в вихідне положення.
 Варіація — (від лат. variation — зміни) — 1) відозміни музичної теми,або її елементів при збереженні тематичної основи; 2) невеличкий танець для одного або декількох виконавців, що пов'язаний з демонстрацією техніки; 3) невід'ємна складова канонічних форм класичного балету: pas de deux, pas de trios, pas de quatre, pas de six, grand pas.
 Виворотність — головна вимога до виконання рухів класичного танцю,що потребує розгортання ніг назовні від стегна до кінцівок пальців.
 CABRIOLE (кабріоль, фр. cabri — козеня) — стрибок на одній нозі, в якому опорна нога робить удар або декілька по працюючій нозі, що знаходиться у повітрі попереду чи позаду. Існують cabriole fermee, cabriole fouettee.
 CHANGEMENT DE PIED (шанжман де піє, фр. — зміна ніг) — стрибок групи з двох ніг на дві, здійснюється з V позиції в V зі зміною ніг у повітрі.Може виконуватись з невеликим відривом від підлоги — petit changement de pied або на великому стрибку — grand changement de pied, а також у повороті — changement de pied en tournant на 1/4, 1/2 та ціле коло (tour en l'air).
 CODA (кода, іт., від лат. cauda — хвіст) — 1) заключна частина розгорнутих традиційних форм класичного танцю віртуозного характеру, що виконується після варіацій; 2) фінал акту за участю всіх персонажів, кордебалету, який виявляє собою загальний танець.
 CROISE (круазе, фр., букв. — схрещений) — положення тіла в позі класичного танцю, в якому лінії перехрещуються.
 DEGAGE (дегаже, фр., букв. — визволений) — відведення працюючої ноги вперед, вбік або назад у потрібне положення або на висоту за принципом battement tendu з метою звільнення її від ваги тіла для виконання наступного руху або переходу.
 DEMI (демі, фр. — напів6, наполовину, маленький) — термін, що вказує на виконання половини руху: demi-plie — напівприсідання, demi-pointe —напівпальці, demi-rond — половина круга.
 DEMI-PLIE RELEVE (демі пліе релеве, фр., від demi-plie — напівзігнутий, releve — піднятий) — термін, що поєднує два рухи в єдине ціле: напів-присідання та наступний підйом напівпальці. Може виконуватись на двохногах та на одній нозі.
 DESSUS-DESSOUS (дессю-дессу — під-над, зверху-знизу) — 1) рух згрупи зв'язуючи та допоміжних рухів, що виявляється різновидом pas de bourree; 2) різновид стрибка з заноскою з закінченням на одну ногу.
 Дивертисмент (розвага) — вставний танець або група танців, що не несе змістовного навантаження, використовується для яскравості.
 DOUBLE (дубль, фр. — подвійний) — прийом ускладнення руху задопомогою подвійного його виконання. Battement double frappe — працююча нога двічі ударяє опорну в положенні sur le cou-de-pied; battement double fondu — опорна двічі опускається у demi-plie; double battement tendu —після відкриття ноги, п'ятка двічі опускається на підлогу перед закриттям у позицію.
 ECARTE (екарте, фр., від ecarter — розсувати) — поза класичного танцю, в якій тіло розгорнуте по діагоналі, нога відведена вбік, а корпус відхилено від ноги. Розрізняють малу та велику пози ecarte вперед та ecarte назад.
 EFFACE (ефасе, фр., від effacer — згладжувати) — положення тіла в позі класичного танцю, в якому лінії мають відкритий, розгорнутий характер.
 EN DEDANS (ан дедан, фр. — усередину) — 1) напрям руху до себе, 2) обертання, що спрямоване в напрямку опорної ноги; 3) не виворітне, закрите положення ніг, коли стопи та коліна паралельні.
 EN DEHORS (ан деор, фр. — назовні) — 1) напрям руху від себе,назовні; 2) обертання, що спрямоване в напрямку від опорної ноги; 3) виворотне положення ніг, що є головним в класичному танці.
 EN FACE (ан фас, фр. — напроти, обличчям) — термін, що вказує на фронтальне положення тіла по відношенню до глядача.
 EN L'AIR (ан лер, фр. — у повітрі) — термін, що вказує на виконання рухів не на підлозі а у повітрі: rond de jambe en l'air, tour en l'air.
 EN TOURNANT (ан турнан, фр. — в повороті) — термін, що вказує на виконання рухів з одночасним обертанням навколо осі тіла на 1/8, 1/4, 1/2 та ціле коло: battement tendu en tournant, pas de bourree en tournant, pas jete en tournant, pas assemble en tournant.
 ENTRECHAT (антраша фр., від итал. intrecciato — переплетений, схрещений) — стрибок з заноскою, рух при якому сильно витягнуті ноги швидко декілька разів перехрещуються у повітрі. Кількість коротких ліній, що відтворюють ноги визначають назву стрибку: entrechat trois, entrechat quatre, entrechat cinq, entrechat six. Стрибок, що має в назві парне число: quatre,six, huit, закінчується у V позиції та непарне число — trois, cinq, sept —закінчується на одну ногу, а інша підводиться на sur le cou-de-pied.
 ENTREE (антре, фр. — вихід) — 1) танцювальний вихід на сцену одного або кількох виконавців; 2) перша частина розгорнутих традиційних форм класичного танцю (pas de deux, pas de trois, grand pas, pas d'action та ін.), що виконує роль експозиції.
 Елевація — здатність танцівника активно відштовхуватися від підлоги для високого стрибка та еластично приходити у demi-plie на приземленні після стрибку.
 EPAULEMENT (епольман, фр., від epaule — плече) — певне положення тіла, при якому вся фігура ледь розгорнута таким чином, що одне плече подане вперед і голова повернута до нього. Розрізняють epaulement croise та epaulement efface.
 EXERCICE (екзерсис, фр. — вправа) — комплекс тренувальних вправ, що складають першу (exercice біля палки) та другу (exercice на середині зали) частини уроку класичного танцю та мають за мету виховання професійних якостей танцівника.
 FLIC-FLAC (флік-фляк, фр. — хлоп-хлоп) — рух, який відпрацьовує чіткість роботи стопи в ненапруженому стані та розвиває спритність й зворотливість. Працююча нога, попередньо відкрита вбік (вперед чи назад),згинається у коліні та легким дотиком подушечки стопи проходить по підлозі позаду (попереду) опорної та відкривається на половину в бік другої позиції, а потім знов торкається підлоги подушечкою стопи попереду (позаду) опорної і відкривається вбік (вперед чи назад) повністю. Існує flic flac en face на всій стопі та з підйомом на півпальці, flic-flac en tournant — в повороті.
 FOUETTE (фуете, фр., від fouetter — хлистати) — група складних танцювальних рухів, що нагадують рушення хлиста, який крутиться, а потім швидко розпрямляється у повітрі. Існує дві форми fouette: tours fouette — віртуозне обертання на пальцях, під час якого працююча нога, після відведення вбік на висоті 45o, згинається у коліні, підводиться до опорної ноги попереду, потім переводиться позаду та різко розкривається убік з одночасним demi-plie на опорній нозі;
 GRAND (гран, фр. — великий) — 1) великий рух, максимально виражена сутність руху: grand plie — глибоке присідання, grand battement jete — кидок ноги з великою амплітудою; 2) grand pas — багатоскладова танцювальна форма.
 GRAND BATTEMENT JETE (жете, фр., від jeter — кидати) — рух групи battements, в якому відведення ноги здійснюється великим кидком вперед, вбік чи назад. Розвиває танцювальний крок.
 GRAND PAS (гран па, фр., букв. — великий крок) — складна танцювально-музична форма, що містить обов'язкові частини: антре, адажіо, варіації та коду.
 Координація — здатність танцівника узгоджувати роботу рук, ніг, голови та корпусу під час виконання рухів від простих до складних.
 LENT (лян, фр. — повільний) — термін, зумовлюючий повільне виконання руху: releve lent — повільний підйом, tour lent — повільний поворот.Опорна нога — нога, що служить тілу опорою, в той час як інша нога звільнена від ваги для виконання будь-яких рухів.
 PAR TERRE (пар тер, фр., букв. — на землі) — принцип виконання руху без відриву від підлоги: rond de jambe par terre — круг ногою по підлозі,passe par terre — проводити по підлозі.
 Партерна гімнастика — комплекс тренувальних вправ, що виконується з метою розвитку фізичних можливостей та для підготовки до опанування рухів класичного танцю.
 PAS (па, фр. — крок) — термін, що визначає різновид танцювальних кроків: pas de bourree, pas balance або різновид стрибків: pas de chat, pas de poisson та ін.
 PAS ASSEMBLE (асамбле, фр. — зібраний) — стрибок групи з двох ніг на дві, коли одна відводиться вперед, вбік або назад під кутом 45o (petit pas assemble) чи 90o (grand pas assemble) та підводиться у повітрі у V позицію. Виконується на місці та з просування у напрямку кидка ноги в положеннях en face, croise, efface, ecarte. Існує подвійне — double pas assemble, з заноскою —pas assemble battu, в повороті — pas assemble en tournant.
 PAS BALANCE (балансе, фр., від balancer — гойдатися, похитуватися,коливатися) — танцювальний рух, в якому переступання з ноги на ногу чергуються в demi-plie і на півпальцях та супроводжуються невеличкими нахилами корпусу з боку в бік, що створює уяву помірного погойдування.
 PAS BALLONNE (баллоне, фр., букв. — подібний м'ячу, роздутий) —стрибок на одній нозі з просуванням за працюючою ногою, яка витягуєтьсяпід час зльоту та згинається під час приземлення в положення sur le cou-de-pied.
 PAS BALLOTTE (бальоте, фр., від ballotter — хитатися, гойдатися) —стрибок з однієї ноги на іншу з просуванням вперед чи назад, під час якого ноги затримуються у V позиції, а потім одна підіймається через sur le cou-de-pied та витягується відповідно просуванню, інша опускається у demi-plie; після чого рух виконується у протилежному напрямку.
 PAS CHASSE, (шассе, фр., від chasser — полювати, гнатися за) — ковзаючий крок або стрибок з просуванням, при виконанні якого одна нога наздоганяє іншу, утворюючи вихідну позицію у кульмінації руху. Може бути самостійним рухом, а може допоміжним у виконанні великих стрибків.
 PAS COUPE (купе, фр., від couper — підрізати) — допоміжний рух перед стрибком чи іншим pas, що виявляє собою швидку зміну однієї ноги на іншу, та стає поштовхом для виконання наступного руху.
 PAS COURU (курю, фр., від courir — бігти) — допоміжний рух — танцювальний біг, що служить для зв'язку окремих частин танцю, може бути підготовчим pas для стрибку.
 PAS D'ACTION (па даксьон, фр., букв. — дійовий танець, від pas — шаг,танець та action — дія) — дійовий танець, в якому через рухи розкривається драматична подія або почуття героїв. Складається з entree всіх учасників, adagio солістів у супроводі корифеїв та кордебалету, варіацій та загальної коди.
 PAS DE BASQUE (па де баск, фр., букв. — крок баска) — 1) сценічний рух з танцю басків; 2) комбінований стрибок з ноги на ногу з невеличким відривом від підлоги, під час якого працююча нога виконує demi-rond носком по підлозі, потім на неї за принципом pas glissade переноситься вага тіла, інша нога через І позицію проводиться вперед і знову з перенесенням ваги та ковзанням вперед здійснюється невеличкий стрибок. Існує grand pas de basque — стрибок з великим кидком ноги по траєкторії demi-rond.
 PAS DE BOURREE (па-де-бурре, фр., від bourrer — набивати, наповнювати) — рух зі старовинного танцю Бурре, в якому здійснюються маленькі кроки з ноги на ногу чеканного характеру без переміни та з переміною ніг:pas de bourree simple зі зміною ніг — перехресні переступи з боку вбік; pas de bourree без зміни ніг; pas de bourree ballotte — переступання вперед-назад з нахилом корпусу від звільненої ноги; pas de bourree dessus-dessous —переступання з боку в бік з відкриттям ніг в сторону; pas de bourree suivi —безперервні переступи з просуванням зі збереженням вихідного положення у V позиції на півпальцях.
 PAS DE CHAT (па де ша, фр., букв. — крок кішки) — стрибок групи з двох ніг на дві, під час якого зігнуті ноги по черзі підіймаються і опускаються з V позиції в V. Існують petit pas de chat — маленькі та grand pas de chat —великі.
 PAS DE CISEAUX (па де сізо, фр., від ciseaux — ножиці) — стрибок групи з однієї ноги на іншу, під час якого обидві ноги по черзі високо закидаються уперед, на мить поєднуючись у повітрі, а потім одна з них через І позицію різко відводиться назад в arabesque.
 PAS DE DEUX (па-де-де, фр., букв. — танець удвох) — канонічна форма класичного балету, в якій обов'язково присутні частини у наступному порядку: антре — вихід виконавців, адажіо, чоловіча варіація, жіноча варіація, кода.
 PAS DE POISSON (па де пуасон, фр., від poisson — риба) — стрибок групи з однієї ноги на іншу, під час якого ноги по черзі викидаються назад в положенні attitude на 45o, а корпус відхиляється назад.
 PAS DE QUATRE (па де катр, фр., букв. — танець чотирьох) — канонічна форма класичного балету, в якій обов'язково присутні частини як в pas de deux, з варіаціями для кожного з чотирьох виконавця.
 PAS DE SIX (па де сіс, фр., букв. — танець шістьох) — канонічна форма класичного балету, в якій обов'язково присутні частини як в pas de deux, з варіаціями для кожного виконавця.
 PAS DE TROIS (па де труа, фр., букв. — танець утрьох) — канонічна форма класичного балету, в якій обов'язково присутні частини як в pas de deux, з варіаціями для кожного з трьох виконавця.
 PAS DEGAGE (дегаже, фр., букв. — вивільнений) — зв'язуючи рух, при якому центр ваги переноситься з однієї ноги на іншу через demi-plie по ІІ чи ІV позиціях або за допомогою кроку в заданому напрямі.
 PAS ECHAPPE (ешапе, фр., від echapper — вириватися, вислизати) —стрибок групи з двох ніг на дві, що складається з двох стрибків: на першому ноги розкриваються з V позиції у II або IV, а потім на другому знов збираються. Виконується на маленькій висоті — petit pas echappe та на великій —grand pas echappe; з заноскою — pas echappe battu та у повороті — pas echappe en tournant.
 PAS EMBOITE (амбуате, фр., від emboiter le pas — йти слідом) — стрибки з однієї ноги на іншу, під час яких ноги по черзі викидаються у повітря в зігнутому у колінному суглобі положенні на висоті 45o (petit pas emboite) чи 90o (grand pas emboite) або фіксуються на sur le cou-de-pied на опорній нозі(pas emboite sur le cou-de-pied). Виконується на місці, з просуванням та у повороті на 1/2 кола — pas emboite en tournant.
 PAS FAILLI (фаї, фр., від faillir — слабшати) — стрибок з двох ніг на одну, в якому відразу ж після приземлення, вільна нога плавно переводиться через I і IV позиції, та на неї переноситься центр ваги. Під час стрибка корпус з epaulement croise повертається в положення efface та переводиться в epaulement croise з іншої ноги. Pas failli може бути окремим рухом та підходом до виконання великих стрибків: grand pas assemble, grand pas jete.
 PAS GLISSADE (гліссад, фр. — ковзання) — стрибок з просуванням групи з двох ніг на дві, під час якого ноги з V позиції ковзаючи розкриваються та проходять ІІ або ІV позицію у повітрі, знов збираються у V позиції на підлозі. Pas glissade може бути окремим рухом та підходом до виконання великих стрибків: grand pas assemble, grand pas jete.
 PAS JETE (жете, фр., від jeter — кидати) — стрибок групи з однієї ноги на іншу, під час якого одна нога відводиться бистрим кидком на висоту 45o чи 90o, а потім на неї переноситься вага тіла і працююча стає опорною, а опорна — працюючою, приймаючи певні положення чи пози. Існує grand pas jete, pas jete entrelace, grand pas jete en tournant, pas jete ferme, pas jete renverse.
 PAS JETE ENTRELACE або «перикідне» (антрелясе, фр., букв — переплетений стрибок) — різновид pas jete з поворотом, під час якого ноги почерзі закидаються у повітря, ніби переплітаючись, при чому одна кидається вперед, у повітрі здійснюється поворот корпусу на півкола, а інша кидається назад.
 PAS MARCHE (па марше, фр., від marcher — ходити) — танцювальний крок, в якому на відміну від природного кроку, нога ставиться на підлогу з витягнутого носка, а не з п'ятки.
 PAS SOUBRESAUT (па субресо, фр., від soubresaut — різкий скачок) —стрибок групи з двох ніг на дві, ноги в якому працюють як в temps saute з просуванням у V позиції, а корпус сильно прогинається назад.
 PAS TOMBE (па томбе, фр., від tomber — падати) — рух групи зв'язуючи та допоміжних, під час якого вага переноситься з ноги на ногу з закінченням у demi-plie. Виконується на місці та з просуванням; нога перед падінням може знаходитись носком в підлогу, на висоті 45o чи 90o або на sur le cou-de-pied а після падіння інша нога теж може бути носком в підлогу, на висоті 45о чи 90о або на sur le cou-de-pied.
 PASSE (пассе, фр., від passer — проходити, проводити) — 1) шлях працюючої ноги при переході з положення в положення: passe par terre — проходити по підлозі, passe sur le cou-de-pied — проходити по гомілці, passe у коліна — проходити у коліна; 2) положення носка працюючої ноги з внутрішньої сторони коліна опорної ноги.
 PETIT (пті, фр. — маленький) — термін, що визначає маленьку амплітуду руху: petit battement sur le cou-de-pied, petit pas jete, petit developpe.
 PIROUETTE (пирует, фр. — дзиґа, вертушка) — обертальний рух на підлозі, для виконання якого необхідно надати тілу поштовх, щоб воно почало обертатися навколо власної осі на півпальцях однієї ноги, а інша при цьому може приймати різні положення.
 PLIE (пліє, фр., від plier — згинати) — головна вимога до виконання рухів класичного танцю, що сприяє вихованню еластичності м'язів та сили ніг, розвитку виворотності у гомілковому, колінному та кульшовому суглобах та виявляється початком і кінцем будь-кого стрибка. Існує demi-plie —полу присідання, без відриву п'яток від підлоги; grand plie — повне присідання, з відривом п'яток від підлоги (крім ІІ позиції).
 Позиції — певні, строго визначені місця для рук або ніг, з яких починається та в яких закінчується рух.
 PORT DE BRAS (пор де бра, фр., від porter — носити та bras — руки) —певні сполучення рухів рук, які рухаються в межах основних позицій класичного танцю, голови та корпусу, що сприяють розвитку пластичності, гнучкості рук та корпусу, набуттю виконавцем виразності та танцювальності.
 Працююча нога — нога, що вивільнена від ваги тіла для виконання будь-яких рухів.
 PREPARATION (препарасьон, фр. — підготовка) — підготовка до руху.
 RELEVE (релєве, фр., від relever — підіймати) — 1) підйом на пальці або півпальці; 2) підйом витягнутої ноги.
 RENVERSE (ранверсе, фр., букв. — опрокинутий) — зв'язуючи рух,який пов'язаний з сильним, різким перегином корпусу у великій позі, що продовжується у pas de bourree en tournant, яке закінчується з вирівнюванням корпусу. Існує renverse en dehors, renverse en dedans; на полупальцях,пальцях, у demi-plie, зі стрибком.
 REVOLTADE (револьтад, фр., від іт. — rivoltare — перевертати) —складний стрибок з перенесенням ноги через ногу та поворотом на 1/2 та 1,5 кола. Підходом до стрибка можуть бути рухи sissonne tombee, pas failli, pas chasse, за якими слідує коротке pas coupe.
 ROND DE JAMBE (рон де жамб, фр. — коло ногою) — група основних тренувальних рухів класичного танцю, що пов'язана з описом кола однієї ноги навкруги іншої, яка тримає вагу тіла. Виконання сприяє розвитку рухливості ноги rond de jambe par terre та grand rond de jambe jete — у кульшовому суглобі; rond de jambe en l'air — у колінному суглобі. Може виконуватись зі стрибком — rond de jambe en l'air saute.
 ROYAL (руаяль, фр. — королівський) — entrechat, різновид стрибка з заноскою, що виконується з V позиції у V та містить лише один удар та наступну зміну ніг у повітрі перед приземленням.
 SAUT DE BASQUE (со де баск, фр., букв. — стрибок баска) — складний стрибок групи з однієї ноги на іншу з просуванням вбік та поворотом на 1/2 та 1,5 кола у повітрі, під час якого одна нога закидається на 90o, а інша підводиться носком до коліна. Підходом до стрибка можуть бути крок та pas chasse.
 SIMPLE (семпль, фр. — простий) — термін, що визначає найпростіший варіант виконання руху: pas de bourree simple, sissonne simple, battement tendu simple.
 SISSONNE (сіссон, фр.) — група стрибків з двох ніг на одну: на місці —sissonne simple, sissonne ouverte; з просуванням — sissonne tombee, sissonne fondue; з поворотом sissonne fouette.
 Станок (палка) — прилад, що служить опорою танцівнику під час виконання комбінацій екзерсису з метою вивчення нових чи опанування складних рухів або з метою розігріву.
 SUIVI (сюіві, фр., букв. — послідовний, зв'язаний) — різновид pas de bourree, що сприяє плавному пересуванню за допомогою дрібних переступів з ноги на ногу у Vпозиції.
 SUR LE COU-DE-PIED (сюр лє ку-де-піє, фр. — на гомілці) — положення витягнутой стопи однієї ноги на гомілці іншої: sur le cou-de-pied умовне і sur le cou-de-pied основне попереду та позаду
 TEMPS LEVE (тан леве, фр., від lever — підіймати) — стрибок на двох ногах, що зберігають певне положення від його початку до кінця або стрибок на одній нозі, в той час як інша знаходиться в положенні sur le cou-de-pied, на висоті 45o чи 90o та не змінює його.
 TEMPS LIE (тан ліє, фр., від lier — зв'язувати, з'єднувати) — певна комбінація рухів, яка складається з переходів з ноги на ногу та відпрацьовує злитність рушення, координацію і танцювальність. Існують форми temps lie par terre, temps lie par terre з port de bras, temps lie з туром, temps lie на 90о.
 TEMPS RELEVE (тан релеве, фр., від relever — підіймати) — підготовчій рух для виконання rond de jambe або піруетів.
 TEMPS SAUTE (тан соте, фр., від sauter — стрибати) — 1) стрибок групи з двох ніг на дві зі збереженням у повітрі та при приземленні вихідного положення; 2) термін, що вказує на виконання руху зі стрибком: temps lie saute, grand fouette saute.
 TOUR (тур, фр. — зворот, поворот) — обертання тіла навколо вертикальної осі на 360o і більше на підлозі чи у повітрі. Виконується en dehors та en dedans, може починатися II, IV, V позицій, а закінчуватись в різноманітних позах. Розрізняють маленькі — працююча нога в положенні sur le cou-de-pied та великі — на passe або у великих позах attitude, arabesque, a la seconde.
 TOUR CHAINE (тур шене, фр. — ланцюжок) — зворот з просуванням вперед, що складається з двох однакових півзворотів: на одній нозі en dedans та іншій en dehors, які зв'язані між собою.
 TOUR EN L'AIR (тур ан лєр, фр. — поворот у повітрі) — виявляє собою grand changement de pied en tournant на 360o і більше.
 TOUR LENT (тур лян, фр. — повільний поворот) — елемент , що представляє собою повільний поворот на одній нозі, яка може бути пряма, на півпальцях або в demi-plie, у великих позах arabesque, attitude, a la seconde,croisee, effacee, ecartee.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Demi та grand plie - ніжності нам додає!💓

rond de jambe par terre 👇

Наше перше Zoom-заняття)